W większości przypadków wszelkie awarie związane z przepustnicą można szybko zidentyfikować, gdyż praktycznie zawsze wiążą się one z niepoprawnym działania pojazdu.
Taką charakterystyczną usterką, jaką wykazuje przepustnica powietrza jest nierównomierna praca silnika, a bardzo często zdarza się także, że objawem awarii są falujące obroty lub też bardzo duża trudność w uzyskaniu wyższej prędkości, mimo iż obroty stają się coraz większe. Kiedy naciskanie na pedał gazu nie przynosi rezultatu w postaci wyższej prędkości, za taką usterkę odpowiedzialna jest właśnie przepustnica w pojeździe.
Co doprowadza do uszkodzenia przepustnicy powietrza?
W większości przypadków przyczyną nieprawidłowych obrotów w pojeździe i problemów w poprawnej eksploatacji samochodu wynikających z działania przepustnicy jest po prostu jej zabrudzenie. Styki przepustnicy mogą być intensywnie zabrudzone, co doprowadza do trudności w przekazywaniu impulsów elektrycznych. Mimo iż przepustnica jest prawidłowo podłączona, samochód nie reaguje na nią tak, jak powinien, dlatego, że w ogóle jej nie odczytuje. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest wypięcie przepustnicy, a następnie przeczyszczenie jej styków. Można to zrobić bardzo łatwo, wystarczy wykorzystać do tego celu alkohol. Oczywiście nawet nowa przepustnica powietrza może działać nieprawidłowo, jeśli zostanie źle podłączona. Trzeba sprawdzić, czy przepustnica jest mocno wciśnięta w gniazdo. Jeśli nie styka się z nim prawidłowo, to skutkuje to wadliwym działaniem. W takiej sytuacji wystarczy chwila, by wszystko wróciło do normy. Gdy czyszczenie nic nie daje, a mechanik jasno informuje, że ta konkretna przepustnica zakończyła już swoje życie, przychodzi czas na zakup nowej. Można to zrobić przez internet – wystarczy mieć informacje dotyczące modelu i numeru seryjnego potrzebnej przepustnicy, a następnie wejść na stronę i wybrać część, która będzie pasowała do naszego pojazdu.